Verhoog de omzet van jouw kledingshop met POS materiaal 0 63

Pos materiaal kleding

POS materiaal is al jaren het onderschoven kindje voor veel winkeliers. Dit terwijl het juiste POS materiaal de winkelomzet drastisch kan verhogen. Als eigenaar van een shop weet je heel goed hoe belangrijk de eerste indruk van jouw winkel is. Een potentiële klant moet direct onder de indruk zijn van de professionele uitstraling van jouw winkel. De winkeliers die iets willen doen aan marketing voor hun bedrijf, zullen waarschijnlijk direct grijpen naar de mogelijkheid om zelf een leuke tekst op een kladblaadje te schrijven of een doordacht design af te laten drukken. Helaas geeft dit niet altijd het beoogde resultaat. POS materiaal is speciaal ontwikkelt om de winkelomzet te verhogen. Maar hoe werkt dat eigenlijk?

Wat is POS materiaal?

Waarschijnlijk doe je er zelf alles aan om jouw winkel mooi aan te kleden. De kledinghangers op maat zijn speciaal zo gemaakt dat ze alle kledingstukken mooi kunnen weergeven en alle verlichting en attributen complimenteren de zaak. Toch ontbreekt er iets. Ondanks het harde werk zie je nog geen verandering in de winkelomzet. Vaak heeft dit te maken met een verkeerde manier van het tentoonstellen van jullie producten. Je moet ervoor zorgen dat mensen geïntrigeerd raken door bepaalde producten. Dit doe je door een aantrekkelijke display te gebruiken, de omgeving rond de producten vrolijker te maken, posters op te hangen en banners te gebruiken. Al het bovenstaande valt onder POS materiaal, oftewel Point of Sale Material.

Heeft het echt effect voor de omzet?

Hoogstwaarschijnlijk vraag je jezelf nu echt af wat die paar displays, banners en posters nu voor jouw winkel kunnen betekenen. Waarom zouden klanten nu sneller geneigd zijn om iets te kopen, als ze dit vorige week zonder het gebruik van POS materiaal nog niet deden? Ondanks dat deze gedachtegang heel begrijpelijk is, is tevens ook een zeer foute beredenering. In het dagelijks leven worden we door onze zintuigen geprikkeld. Vooral het zien en ruiken van producten is genoeg om onze aandacht te prikkelen. Het spelen met woorden, felle kleuren of bijzondere geuren heeft dan ook onbewust veel effect op onze hersenen. Je kunt een klant zelfs overhalen om iets te kopen, zonder dat ze dit zelf doorhebben. Denk maar eens aan het feit dat mensen sneller iets kopen als dit voor 9,99 wordt geprijsd dan als dit voor 10 euro staat aangeprezen. Ben jij jezelf daar ook van bewust? Door de jaren heen is er veel onderzoek geweest naar het effect van POS materiaal op het koopgedrag van de klanten. Hieruit bleek dat het spelen met enkele woorden of het vertonen van prachtige displays wel degelijk een verbluffend resultaat hebben op de klant.

Pos materiaal

Tips voor het gebruik van POS materiaal

Nu we overtuigd zijn van de werking is het ook van cruciaal belang om te begrijpen hoe je dit ook daadwerkelijk moet toepassen. Allereerst is het natuurlijk belangrijk om POS materiaal in huis te halen. Er zijn tegenwoordig genoeg winkels die vrijwel geen gebruik maken hiervan en dat is uiteraard zonde. Vervolgens ga je op onderzoek uit. Lees verschillende onderzoeken door van een aantal wetenschappers en bekijk welk POS materiaal het beste past bij jouw winkel. Wist je dat er ook workshops zijn die het effect van POS materiaal op koopgedrag analyseren en jou helpen bij het vinden van het juiste materiaal voor jouw zaak? Met het juiste onderzoek en het juiste POS materiaal zorg jij er binnen mum van tijd voor dat de omzet van de zaak stijgt!

Previous ArticleNext Article

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meest populaire berichten

Gekozen door ons